Τον Μάρτιο του 2020, εξαιτίας της εμφάνισης του Covid 19 στον παγκόσμιο χάρτη υγείας και του σχεδόν καθολικού lockdown που ακολούθησε, το παγκόσμιο εκπαιδευτικό σύστημα βρέθηκε στην ανάγκη να θέσει σε χρήση καινούριους τρόπους διδασκαλίας, και συγκεκριμένα αυτούς που συνδέονται με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η παρουσία του internet και η χρήση των διαφόρων platforms έδωσαν τη δυνατότητα να ολοκληρωθούν μέσω τηλε-εκπαίδευσης τα εκπαιδευτικά προγράμματα που βρίσκονταν σε εξέλιξη όταν ο Covid 19 και το ακόλουθο lockdown ενέσκηψαν.
Χάρη στη δυνατότητα της τηλε-εκπαίδευσης, δεν σπαταλήθηκε εκπαιδευτικός χρόνος και επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν τεθεί στην αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει πολλά στην παρουσία του internet, που συνέβαλε στο να αποφευχθούν βαρύτερες συνέπειες σε μια εκπαιδευτική χρονιά που χρειάστηκε να διακοπεί για σημαντικό χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να ελεγχθούν πιθανές δραματικές εξελίξεις στην παγκόσμια υγεία.
Η διδασκαλία μέσω internet αποτέλεσε μεγάλη πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συνηθισμένοι στη φυσική παρουσία των μαθητών στην τάξη, τώρα έπρεπε επιπλέον να βρουν καινούριους τρόπους διδασκαλίας και επικοινωνίας με τους μαθητές τους, πολλές φορές πολύ πιο απαιτητικούς γι’ αυτούς όσον αφορά τον χρόνο προετοιμασίας, τις μεθόδους και την ετοιμότητά τους. Έτσι, το lockdown έδωσε ώθηση στη φαντασία και τη δημιουργικότητα καθηγητών αλλά και σπουδαστών αντιστοίχως, για να διατηρηθεί η διάθεση για μάθηση και να επιτευχθούν οι προκαθορισμένοι στόχοι.
Τώρα, ενώ βρισκόμαστε στην αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς 2020-21, η παρουσία του Covid 19 εξακολουθεί σταθερά να απειλεί την καθημερινότητα μας. Ευτυχώς, πλέον, έχουμε τη δυνατότητα να συνεχίσουμε να διδάσκουμε με φυσική παρουσία, τηρώντας όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας. Παράλληλα, βέβαια, η θετική εμπειρία της διδασκαλίας μέσω internet μπορεί να διασφαλίσει την ολοκλήρωση των επιλεγέντων προγραμμάτων και την επίτευξη των στόχων των σπουδαστών μας χωρίς να απαιτείται απαραιτήτως η φυσική παρουσία τους στην τάξη.
Οι σπουδαστές τώρα έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν τον τρόπο με τον όποιο θα αποκτήσουν γνώση μιας ή και περισσότερων ξένων γλωσσών. Αδιαμφισβήτητα η φυσική παρουσία στην τάξη παραμένει ο ιδανικός τρόπος διδασκαλίας, σύνδεσης διδάσκοντος-διδασκομένου και εκμάθησης, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν. Όμως, όταν για διαφόρους λόγους η φυσική παρουσία είναι αδύνατη, τότε η τηλε-διδασκαλία αποτελεί ένα καθ’ όλα έγκυρο τρόπο εκμάθησης, που συνεχώς τελειοποιείται.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας ενημερώσουμε σχετικά!